تفاوت هود شیمیایی و هود لامینار
نوشته شده توسط : نغمه محسنی

و به چند دسته تقسيم مي شود:

 1-هود آزمايشگاهي بيروني

2- هود آزمايشگاهي محصور کننده

در يک طبقه بندي ديگر انواع هود آزمايشگاهي به دسته بندي هاي زير تقسيم مي شود:

 1-هود کانوپي يا هود سقفي

 2-فيوم هود يا هود شيميايي

3- هود لامينار يا هود ميکروبي

 4-هود بازويي يا هود مفصل دار

 5-هود مکنده يا فيلتر دار

هر کدام از اين مدل هاي هود کاربرد خاص خود را دارند و مصارف گوناگوني در آزمايشگاه ها خواهند داشت.​

تفاوت هود شیمیای و لامینار​تفاوت هود شیمیایی و هود لامینار

هودPCR جريان لامينار

هود لامينار: هود استاندارد لامينار که با داشتن فيلتر هپا HEPA موجب تصفيه هوا ميشود.که محيط به طور دائم تحت جريان مثبت هواي تصفيه شده قرار ميگيرد.

هودPCR ، هود ايمن زيستي: اين هود از نوع کلاس II ميباشد. که به PCR-L2 معروف است که يک هود آزمايشگاهي ايمن زيستي جريان لامينار عمودي نوع A کلاس II – هود لاميناراست.

اين هود آزمايشگاهي ورک استيشن/هودPCR از کاربر، محصول و محيط در برابر ذرات آلوده کننده و مواد خطرناک هوا محافظت ميکندکاربرد هود شيميايي به عنوان يکي از مهم ترين انواع هودهاي آزمايشگاهي اهميت زيادي دارد. هود آزمايشگاهي معمولا به صورت سقفي نصب مي شود و آلاينده ها را به بيرون از فضا منتقل مي کند. همچنين نصب و کاربرد هود شيميايي معمولا بالاي جايگاهي که با مواد آلاينده و مضر کار مي شود انجام مي شود. تا بتواند تمام محفظه کار را تحت پوشش قرار دهد و تمام بخارات سمي و آلاينده را به خارج منتقل نمايد. مشخص مي شود ابعاد سينک آزمايشگاه , نوع شيرآلات و ديگر تجهيزات داخلي هود آزمايشگاه مي باشد.در محيط هاي صنعتي کاربرد هود شيميايي براي برش فلزات و جوشکاري است.کاربرد هود شيميايي در شرکت بر اساس سايز و اندازه آن و ديگر مشخصات مثل جنس بدنه کاربرد هود شيميايي و انواع مختلف آن است.هود آزمايشگاه در اشکال مختلف و مدل هاي متنوع با کاربري هاي گوناگون طراحي و توليد مي شود. از هود شيميايي نيز با توجه به نياز آزمايشگاه در مدل هاي مختلف آن استفاده مي شود. توليد هود صنعتي نياز به تخصص و مهارت خاصي دارد و هودي که در آن استانداردهاي لازم رعايت نشده باشد عملا بي مصرف است و مانند يک مکعب مستطيل بي خاصيت عمل خواهد کرد.از اين رو براي نصب و کاربرد هود شيميايي بايد از متخصصين اين زمينه کمک بگيريم.​

تفاوت هود شیمیای و لامینار​تفاوت هود شیمیایی و هود لامینار
 

تفاوت در انواع و مدل هودهای شیمیایی با هودهای لامینار

یکی دیگر از تفاوتهای هود میکروبی و هود شیمیایی، تنوع و تفاوت در مدل های این دو دستگاه می باشد.

به گونه ای که هودهای شیمیایی عموما در دو مدل کانال دار و بدون کانال، و هودهای لامینار در دو مدل  با جریان هوای افقی و عمودی در بازار به فروش می رسند که هر یک دارای ویژگی های خاص به خود می باشند.

علاوه بر این، دو هود میکروبی و شیمیایی از لحاظ جنس، قابلیت ها و اجزای به کار رفته همانند فن، فیلتر و بسیاری موارد دیگر نیز با یکدیگر تفاوت دارند مانند:جنس ساختمان-اجزای به کار رفته درساختمان-جنس کنف-فن های استفاده شده-فیلتر های استفاده شده-سرعت جریان وعبور هوا




:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: